Czy Twój hotel potrzebuje social mediów?

Z pewnością słyszałeś powiedzenie, że jeśli nie ma Cię na Facebooku, to tak naprawdę nie istniejesz. Ile jest w nim prawdy? Jeśli pomyślimy o tym powiedzeniu w kontekście firm, to może okazać się bardzo prawdziwe. Współcześnie każda marka, która chce się liczyć na swoim rynku, używa social mediów dopasowanych do jej potrzeb. To nie muszą być wszystkie kanały, ale co najmniej jeden wybrany, za pomocą którego firma będzie komunikować swoje wartości i tym samym przyciągać klientów. Czy w takim razie Twój hotel potrzebuje social mediów?

Dotrzesz do większej liczby potencjalnych klientów

Najważniejszą zaletą dobrze prowadzonych kanałów social media jest dotarcie do sporej grupy osób potencjalnie zainteresowanych Twoim biznesem. Hotelarstwo to wdzięczny temat, który można pokazywać z pomysłem i polotem. Świetnie sprawdzają się do tego Facebook oraz Instagram, gdzie w dużej mierze liczą się treści obrazkowe. Jeśli będziesz wrzucać treści i zdjęcia, które spodobają się Twoim klientom oraz fanom, istnieje duża szansa, że polajkują, skomentują bądź udostępnią post, dzięki czemu o Twoim hotelu dowiedzą się ich znajomi.

Lepiej poznasz oczekiwania gości

Social media to świetny sposób, by obserwować, jak na dane treści reagują potencjalni klienci. Nie musisz wydawać żadnych pieniędzy, aby to sprawdzić. Wystarczy, że na bieżąco będziesz monitorować, na jakie zdjęcia fani Twojego profilu reagują lepiej, co chętniej komentują, jakie opinie o Twoim hotelu wyrażają. Dowiesz się, co możesz poprawić oraz jakie są mocne strony biznesu, który prowadzisz.

Zbudujesz pozytywny wizerunek

Social media pozwalają na budowanie dobrego wizerunku i to Ty masz na to wpływ. Możesz, na podstawie grupy docelowej swojej marki, wybrać formę oraz charakter przekazu. Chcesz promować hotel jako przyjazny rodzinom? A może jako zaciszną oazę dla zakochanych? Masz wybór i wpływ na publikowane treści.

W kanałach społecznościowych tkwi potęga. Nie bój się jej, bo dzięki social mediom możesz rozwinąć swoją markę i zdobyć nowych, stałych klientów.