Czy zima to martwy sezon dla nadmorskich hoteli?

Od majówki aż po połowę września hotele w nadmorskich kurortach przeżywają prawdziwe oblężenie. W tych najbardziej popularnych trzeba rezerwować pokoje na co najmniej kilka miesięcy przed planowanym urlopem. A co z zimą, która zdecydowanie bardziej sprzyja hotelarzom prowadzącym swoje biznesy w miejscowościach w górach? Czy naprawdę te 3-4 miesiące w roku muszą być martwym sezonem? Niekoniecznie!

Zaproponuj ciekawe atrakcje

Lato nad morzem kojarzy się z błogim wypoczynkiem, opalaniem i spędzaniem czasu na plaży. Mało kto, przyjeżdżając do nadmorskiej miejscowości, myśli o intensywnym zwiedzaniu. Natomiast w wielu większych miastach zlokalizowanych nad morzem są muzea, galerie sztuki bądź inne ciekawe atrakcje. Pomyśl o tym, by przygotować plan marketingowy, z którym ruszysz już pod koniec września czy na początku października i zimową ofertę roześlij swoim klientom w newsletterze. Być może zdecydują się wrócić i poznać uroki morza zimą.

Zorganizuj warsztaty bądź konferencje

Świetnym sposobem na przyciągnięcie klientów w martwym okresie jest organizacja warsztatów, szkoleń i konferencji. Dzięki temu zapełnisz hotel gośćmi biznesowym. Warto nawiązać współpracę z lokalnymi firmami, które szkolą pracowników z całej Polski bądź różnych regionów świata i przygotować dla nich specjalne rabaty. Nie potrzebujesz wiele, by przemienić turystyczny hotel w centrum szkoleń czy biznesu. Wystarczy sala restauracyjna i dodatkowe meble. Możesz skorzystać z oferty bankietowej. Świetnie się sprawdzą składane krzesła i stoliki.

Przygotuj ofertę świąteczną

Tak naprawdę grudzień możemy nazwać takim małym sezonem hotelarskim. I choć wielu klientów wybiera wówczas góry, to jednak w nadmorskim kurorcie może panować taki sam świąteczny klimat, jeśli tylko się o to postarasz. Dobrze jest zaproponować gościom spędzenie świąt oraz sylwestra w świątecznie ozdobionym hotelu. Pomyśl o przygotowaniu menu wigilijnego oraz zorganizowaniu szampańskiej zabawy do białego rana. Coraz więcej osób decyduje się spędzić święta poza domem.

Już teraz zacznij myśleć o tym, co możesz zaproponować gościom w okresie zimowym. Im wcześniej przygotujesz plan marketingowy i zajmiesz się promocją, tym większa szansa, że w tym roku martwy okres ominie Twój biznes. Powodzenia!