Dlaczego każdy hotel powinien prowadzić blog?

W czasach, gdzie rezerwacje, zakupy, a nawet kontakty międzyludzkie w dużej mierze przeniosły się do Internetu, każdy biznes powinien mieć swoją stronę internetową. Jednak nawet witryna może już nie wystarczyć. Teraz, by przyciągnąć klientów, zdobyć ich zaufanie, a przy okazji być przyjaznym dla wyszukiwarek, trzeba pomyśleć o content marketingu, czyli reklamowaniu za pomocą wiarygodnych, ciekawych treści. Jak to zrobić? Polecamy prowadzenie bloga!

Mocna pozycja w wyszukiwarkach

Bez wątpienia regularnie prowadzony blog jest sposobem na to, by znaleźć się wyżej w wyszukiwaniach, co jednocześnie daje większe szanse na to, że potencjalny klient, wpisując hasło np. „hotel kraków”, trafi właśnie na naszą stronę. Dodatkowo, jeśli blog będzie prowadzony z pomysłem, przyciągnie do siebie, a co za tym idzie do samego hotelu, nawet te osoby, które szukają czegoś zupełnie innego jak chociażby atrakcji Małopolski.

Nowy sposób na zaprezentowanie oferty

Prezentowanie ofert hotelowych zazwyczaj się od siebie nie różni. Na stronach internetowych obiektów hotelowych możemy znaleźć zdjęcia apartamentów, cenniki, galerię z fotografiami okolicy. Natomiast blog daje szansę na znacznie ciekawsze pokazanie oferty. Możesz opisać ciekawą legendę związaną z regionem bądź samym obiektem hotelowym. Możesz ułożyć dla swoich potencjalnych klientów trasę wycieczkową. Możesz też zaprezentować na blogu kilka książek, które są związane z najbliższą miejscowością. Pomysłów na posty blogowe jest naprawdę wiele, trzeba tylko wykazać się odrobiną kreatywności i pomyśleć, czego w Internecie szukają klienci i osoby zainteresowane podróżami.

Relacje z życia hotelu

Blog to również świetne narzędzie do relacjonowania bądź zapowiadania tego, co dzieje się w hotelu. Opisuj na nim imprezy cykliczne, ciekawe wydarzenia w okolicy czy też zapowiadaj zmiany albo promocje. Pamiętaj jednak, by taka sprawozdawcza część nie stała się dominującą treścią bloga.

Prowadzenie bloga wcale nie jest trudnym i czasochłonnym zadaniem, Wystarczą 2-3 posty miesięcznie, aby stał się atrakcyjny i w dobry sposób uzupełniał ofertę przekazywaną na stronie.