Zastawa stołowa w restauracji hotelowej

Restauracja jest jednym z głównych punktów hotelu. To tutaj goście spotykają się na posiłkach i jak w każdym inny lokalu chcą poczuć się odpowiednio ugoszczeni. Na miłą atmosferę panującą w restauracji składa się kilka czynników, nie tylko ludzkich. Bardzo ważna jest chociażby zastawa stołowa. Jaką wybrać, by klienci poczuli pełne zadowolenie z posiłku?

Porcelana gastronomiczna

Wybierając zastawę do restauracji, kieruj się przede wszystkim jakością. Talerze i półmiski będą musiały wytrzymać kilka lat i dobrze, by po wielu myciach prezentowały się tak samo dobrze. Z tego też powodu zrezygnuj z zastawy we wzorki. Na początku wyglądają pięknie i przyciągają wzrok gości restauracji, ale potem blakną albo nierówno się zmywają, co wygląda bardzo nieestetycznie.

Aby być pewnym wysokiej jakości, postaw na porcelanę gastronomiczną. Zastawa będzie miała wówczas dużą odporność na zadrapania i stłuczenia, a także nic się z nią nie stanie podczas włożenia do zmywarki bądź mikrofalówki. Ponadto producenci porcelany gastronomicznej oferują całe zestawy, począwszy od talerzy, skończywszy na kubkach i filiżankach, więc bez problemu skompletujesz jeden rodzaj zestawy.

Postaw na kształty, nie na kolory

Nie bez powodu pościel, ręczniki i tekstylia w hotelu są zazwyczaj białe. Biel z jednej strony jest neutralna, a z drugiej kojarzy się z elegancją i szykiem. Na białych talerzach każdy posiłek będzie wyglądał apetycznie. Jeśli postawisz na czerwoną albo zieloną zastawę musisz liczyć się z tym, że nie każdy gość będzie czuł się komfortowo. Czy wiesz, że według naukowców niebieski talerz jest bodźcem hamującym apetyt?

Właśnie dlatego o wiele bezpieczniej będzie, jeśli zdecydujesz się wybrać różne formy i kształty zastawy. Serwuj spaghetti w talerzu z bardzo głębokim dnem, a desery na kwadratowych naczyniach. Takie drobiazgi sprawiają, że restauracja zaczyna być postrzegana jako wyjątkowa i wytworna.

Życzymy, aby w restauracji Twojego hotelu serwowano same smaczne posiłki!